Abstract
פרק זה מדגים מרחב יישום נוסף של מיינדפולנס, המהווה המשך למהלכים שהוצגו בפרקי היישום הקודמים . הפרקים הקודמים התמקדו בהכשרה ובלמידה של מורים, ואילו כאן נבחן את עבודת ההוראה של המורה בכיתה עצמה, כאמון על הוראת מקצוע . בנוסף לכך, בפרקים הקודמים הכרנו יישומים של מיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית כתחומי תוכן ותרגול וכחקירה מתבוננת, ואילו כאן נפגוש אותם בשיח של "פדגוגיה מתבוננת" : הוראה של תחומי דעת מתוך תוכנית הלימודים שמשולבים בה תרגולי מיינדפולנס כאמצעי להוראת תכנים אלו . הפרק יפתח בהצגה של התחום הרחב של הפדגוגיה המתבוננת ויקשר אותו למיינדפולנס וללמידה חברתית-רגשית . לאחר מכן נציג באופן כללי את התוכנית "פעילויות מיינדפולנס משולבות בחומר הלימוד במדעים", שפותחה על ידי ד"ר ניר פלג מהמרכז הישראלי למצוינות בחינוך . בתוך כך נדגים ארבעה שיעורים ספציפיים על מנת להמחיש כיצד מוטמעים עקרונות מיינדפולנס בתוכנית הלימודים עם ילדים וכיצד הם מפתחים מיומנויות חברתיות-רגשיות . בסוף הפרק נציג בקצרה ממצאים ממחקר דוקטורט של אורית שלח-ענבר שנערך בהנחיית ד"ר ריקרדו טרש בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב שבמסגרתו נחקר יישום של התוכנית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | מיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית בהכשרת מורים |
Editors | אורן ארגז, עמוס אבישר |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | מכון מופ'ת |
Pages | 183-194 |
Number of pages | 12 |
ISBN (Print) | 9789655301922 |
State | Published - 2022 |
IHP Publications
- ihp
- Education
- Education -- Philosophy
- Mindfulness (Psychology)
- School children
- Science -- Study and teaching
- Teachers