Abstract
תלמידים רבים כיום שומרים במחשבם האישי כמויות רבות של פריטי מידע הקשורים למשימות הלמידה שלהם. ניהול מידע אישי, הוא תחום מחקר הבודק את הפעילויות שנעשות לצורך בחירה, שמירה, הערכה, מיון ואחזור פריטים אלו. ניהול מידע אישי הוא פעילות הדורשת זמן ומאמץ ומלווה בקשיים. מחקר זה מנסה לעמוד על המטרות והאסטרטגיות של תלמידים בהתמודדם עם ניהול מידע אישי במהלך משימות למידה. במחקר התקיימו ראיונות עומק עם 41 תלמידים (תלמידי תיכון, סטודנטים לתואר ראשון וסטודנטים ללימודים מתקדמים) ונמצאו מטרות פונקציונאליות קוגניטיביות ואפקטיביות. המאמר מציג את המטרות והאסטרטגיות של ניהול מרחב המידע האישי של תלמידים, בוחן את הזיקה הקיימת בין מטרות אלו והאסטרטגיות בהן משתמשים התלמידים בפועל ולבסוף דן בזיקות שנמצאו בין מאפייני ניהול המידע האישי של התלמידים (מטרות ואסטרטגיות) לבין גיל הלומד ומשימות הלמידה עמן הוא מתמודד. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 158-164 |
Number of pages | 7 |
State | Published - 2011 |
IHP Publications
- ihp
- Information technology
- Learning
- School children
- למידה
- מידע באמצעים אלקטרוניים
- ניהול תוכן
- תלמידים