מטעויות לומדים: מה ניתן ללמוד מטעויות שיום על הלקסיקון הפונולוגי?

מיכל בירן, נעמה פרידמן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר בודק את תהליך שליפת המלים בדיבור ספונטני, ומתמקד בשאלת מבנהו של שלב הפלט הפונולוגי, על ידי ניתוח טעויות שיום של אנומים בעלי ליקוי לקסיקלי-פונולוגי. טעויות השיום ייבחנו בהקשר לסוגי המידע החלקי הקיים בהן ויובחן בין מידע מטרי (מידע לגבי מעטפת הצליל של המילה) וסגמנטלי (מידע על צלילי המילה השונים), ובתוך המידע המטרי ייבחנו סוגים שונים של ידע מטרי - באשר למספר ההברות ומיקום הטעם.
Original languageHebrew
Pages (from-to)23-47
Number of pages25
Journalבלשנות עברית: כתב-עת לבלשנות עברית תיאורית, חישובית ויישומית
Volume57
StatePublished - 2006

IHP Publications

  • ihp
  • Errors
  • Grammar, Comparative and general -- Phonology
  • Hebrew language -- Spoken Hebrew
  • Language disorders
  • טעויות
  • לקות דיבור
  • לקות שפה
  • פונולוגיה
  • שיום
  • שפה עברית מדוברת

Cite this