Abstract
כדי לבחון אם דיסגרפיה התפתחותית משתנה לאורך זמן, ערכנומחקר אורך שבחן את הכתיבה של 26משתתפים עם דיסגרפיה התפתחותית בכיתות ד'-ח' בהשוואה ל-292 נבדקי ביקורת מותאמי גיל וכיתה. המשתתפים עם הדיסגרפיה נבדקו בשתיים או שלוש נקודות זמן שונות, בהפרש של שנתיים או שלוש, והממצאים העלו כידיסגרפיה אינה בעיה שנעלמת עם הזמן. לנבדקים היו סוגי דיסגרפיה שונים:דיסגרפיית שטח, דיסגרפיית אותיות תנועה,ודיסגרפיית באפר פלט אורתוגרפי. הערכת הכתיבה שלהם בנקודת הזמן השניה והשלישית העלתה שסוג הדיסגרפיה של רובם המכריע נשאר קבוע. אצל מרבית הנבדקים אותם סוגי טעויות שהופיעו בגיל הצעיר הופיעו בכתיבתם גם שנה,שנתיים ושלוש לאחר מכן.לממצאים אלו יש השלכות תיאורטיות בנוגע לרכישה בהקשר של המודל הדו-מסלולי לכתיבה וגם השלכות חינוכיות הנוגעות לטיפול מותאם ומבוסס מחקר. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 15-32 |
Number of pages | 18 |
Journal | שפה ומוח |
Volume | 15 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- Agraphia
- Errors
- Writing
- טעויות
- כתיבה
- לקות כתיבה