Abstract
רקע: בתקופת הסגר חלה הרעה במצב הרגשי ובתפקודם היום-יומי של ילדים. מעורבות בעיסוק משמעותי עשויה לתרום לרווחת אישי. משמעות העיסוק הינה שם כולל למאפיינים רגשיים וקוגניטיביים שאנשים מייחסים לעיסוקיהם. בקרב ילדים נמצא שהמשמעות שילדים מייחסים לעיסוקיהם תורמת להשתתפותם, אך משמעות העיסוק בימי הסגר בקרב ילדים אינה ידועה. מטרת המחקר: בדיקת ההבדלים במדדי תפיסת משמעות העיסוק - חשיבות, קושי, תחושת מעבר הזמן ואוטונומיה - בין תקופת הסגר לתקופה שגרתית. שיטת המחקר: 30 ילדים, בגילאי 12-7 שנים, השתתפו בפגישה מקוונת בימי הסגר. נתוניהם הוששוו ל-30 ילדים שנתוניהם נאספו בתקופה שגרתית לפני פרוץ המגפה. הילדין השיבו על שאלון תפיסת משמעות העיסוק, והוריהם השיבו על שאלונים להערכת מאפייני הילד. תוצאות: נמצאה אינטראקציה בין עיסוק ותקופה. בתקופת הסגר גברה תפיסת הקושי במרבית העיסוקים, אך בעיקר בפעילויות יום-יום אינסטרומנטליות (IADL). כמו כן חלו שינויים בתפיסת מעבר הזמן ותחושת האוטונומיה פחתה בעיקר בפעילויות אלו, אך בשתי התקופות הילדים ייחסו חשיבות רבה לעיסוק החברתי. מסקנות: תפיסת משמעות העיסוק היא מבנה דינמי המשתנה בין עיסוקים שונים וההקשר הסביבתי. בתקופת הסגר כלל העיסוקים נתפסו כקשים יותר, אך השינוי העיקרי התרחש בפעילויות יום-יום אינסטרומנטליות. על מרפאים בעיסוק להגביר את מעורבותם בפעילויות אלה. הגברת האוטונומיה וייחוס ערך לפעילות, עשויה להפחית את תפיסת הקושי ולקדם השתתפות מיטבית של ילדים בעת שגרה ובימי דחק. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | "Ma Nishtana" this lock-down? differences in the perceived meaning of occupation between children during a routine period and the Coronavirus lock-down period |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | H70-H86 |
Journal | כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק |
Volume | 30 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- COVID-19 (Disease)
- COVID-19 (Disease) -- Psychological aspects
- Children
- Employment (Economic theory)
- Meaning (Philosophy)
- Social isolation
- בידוד חברתי
- ילדים
- משמעות (פילוסופיה)
- סגר
- קורונה (מחלה) -- היבטים חברתיים
- קורונה (מחלה) -- היבטים פסיכולוגיים
- תעסוקה