Abstract
מאמר זה מציג את גישת ״מנהיגות מהשטח״ (doing by Leading) ואת הדרך שבה מנהלים יכולים לשפר את הביצועים הארגוניים באמצעות יישום דפוס מנהיגות זה. במאמר אטען כי מנהיגות מהשטח מייצרת תועלות ניהוליות וארגוניות מפני שהיא מעלה את הידע הארגוני, את האמון ואת מחוברות העובדים לעבודה ולארגון, וכן מגבירה את רמת הפרודקטיביות של העובדים ומשפרת את איכות השירות הניתן ללקוחות. לצורך בחינת טענות אלו ביצעתי מחקר לאורך ארבע שנים ברשת קמעונאית גדולה בעלת 233 סניפים ברחבי ישראל, תוך שימוש בשלושה שלבי איסוף נתונים שונים משלושה גורמים שונים: עובדים, נתונים פיננסיים ולקוחות סמויים. ממצאי המחקר הראו שככל שמנהלי הסניפים ברשת הדגימו יותר מנהיגות מהשטח, כך רמת מחוברות העובדים הייתה גבוהה יותר, רמת הפרודוקטיביות של הסניפים (גובה מכירות בממוצע לשעת עבודה) עלתה, ואיכות השירות שניתן ללקוחות הרשת השתפרה. המשמעויות של ממצאים אלו עבור מנהלים וארגונים נדונות במאמר. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Leading by doing and how it increases employees engagement, productivity, and service quality |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 14-23 |
Number of pages | 10 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 12 |
State | Published - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- Affiliation (Psychology)
- Customer services
- Industrial relations
- Leadership
- Management
- Organizational effectiveness
- Production (Economic theory)