Abstract
למשבר הקורונה הנוכחי ישנן השפעות פסיכולוגיות והתנהגותיות רבות, ואחת הבולטות שבהן היא התחזקות מגמות באונליין ומעבר של תהליכים רבים לעולם האונליין. עולם מימון ההמונים למטרות חברתיות (כגון גיוס תרומות לנזקקים) הוא דוגמה לתהליך כזה, ולמשבר הנוכחי יכולות להיות השלכות משמעותיות עבורו. כדי להבין את ההשלכות האפשריות של המשבר על עולם מימון ההמונים למטרות חברתיות, נדרשת היכרות עם המאפיינים הייחודיים של פלטפורמות אלה: הן זמינות לכל אדם בכל מקום ובכל זמן, הן פורצות גבולות גיאוגרפיים ומאפשרות גיוס עזרה מקבוצות חוץ, והן גם מאפשרות שיתוף מידע על מושא התרומה ועל התורמים עצמם, שיתוף שמאפשר לעודד את הגברת תרומות באמצעות קונצנזוס ונורמות חברתיות. בנוסף, כדי להבין את ההשפעות האפשריות של המשבר על עולם מימון ההמונים למטרות חברתיות, נדרש להבין את המניעים של בני אדם לתמוך במטרות חברתיות בפלטפורמות של מימון המונים, מניעים הקשורים בין היתר בצורך בהכרה חברתית, במצבו הנפשי של התורם, במידת הנזקקות של הנתרם, בזהות המוסרית של התורם, במאפייני הקמפיין ועד כמה הוא מעורר רגשית ועוד. הבנות אלו יכולות לסייע לנו לצפות כיצד דפוסי התרומה בפלטפורמות למימון המונים עשויות להשתנות בעיתות משבר. למשל, בעת משבר גדל הצורך בתחושת חיבור לקהילה, בתחושת שליטה ובתחושת ביטחון והדדיות. לפיכך, שימוש במסרים בקמפיינים העונים על הצורך בתחושת קהילה, ומדגישים את האחריות ההדדית ואת הביטחון שניתן לחוש מהתאגדות יחד, עשויים להגביר דפוסי תרומה, ובמידת מה לפצות על הפגיעה האפשרית בגיוס תרומות כתוצאה מההשלכות הכלכליות של המשבר. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 136-148 |
Number of pages | 13 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 8 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- COVID-19 (Disease)
- COVID-19 Pandemic, 2020-
- Crowd funding
- Endowments
- Fund raising
- Web sites