Abstract
במאמרה על מגמות פיתוח בחינוך המיוחד, עוסקת מלכה מרגלית במכלול השאלות של התמודדות עם בדידות, קשרי חברות ותחושת קוהרנטיות של אוכלוסיית תלמידי החינוך המיוחד. לנוכח מגמות שילובם במסגרות החינוך הרגיל, מחריפות המצוקות המיוחדות של תלמידים אלה, ומרגלית מנתחת אותן מנקודת מבט פסיכו חברתית והומניסטית. היא מציעה גישה טיפולית רב ממדית, המתייחסת ליחסי התלמיד עם עצמו, עם סביבתו החברתית ועם מוריו. גישת ההתערבות רבת המשתנים מחזקת התמודדות עם קשיים מתמשכים ומחליפה את הגישה "המתקנת". (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | החינוך לקראת המאה ה-21 |
Editors | דוד חן |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | רמות |
Pages | 489-501 |
Number of pages | 13 |
ISBN (Print) | 9652741795 |
State | Published - 1995 |
IHP Publications
- ihp
- Children with disabilities
- Interpersonal relations in children
- Loneliness
- People with social disabilities -- Education
- Rejection (Psychology)
- Sense of coherence
- Special education
- בדידות
- דחייה (פסיכולוגיה)
- חינוך מיוחד
- יחסים בין אישיים אצל ילדים
- ילדים בעלי צרכים מיוחדים
- קוהרנטיות (פסיכולוגיה)
- תוכניות התערבות חינוכיות
RAMBI Publications
- rambi
- Special education -- Israel