מגמות פיתוח בחינוך המיוחד: קידום התמודדות עם בדידות, קשרי חברות ותחושת קוהרנטיות

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

במאמרה על מגמות פיתוח בחינוך המיוחד, עוסקת מלכה מרגלית במכלול השאלות של התמודדות עם בדידות, קשרי חברות ותחושת קוהרנטיות של אוכלוסיית תלמידי החינוך המיוחד. לנוכח מגמות שילובם במסגרות החינוך הרגיל, מחריפות המצוקות המיוחדות של תלמידים אלה, ומרגלית מנתחת אותן מנקודת מבט פסיכו חברתית והומניסטית. היא מציעה גישה טיפולית רב ממדית, המתייחסת ליחסי התלמיד עם עצמו, עם סביבתו החברתית ועם מוריו. גישת ההתערבות רבת המשתנים מחזקת התמודדות עם קשיים מתמשכים ומחליפה את הגישה "המתקנת". (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationהחינוך לקראת המאה ה-21
Editors דוד חן
Place of Publicationתל אביב
Publisherרמות
Pages489-501
Number of pages13
ISBN (Print)9652741795
StatePublished - 1995

IHP Publications

  • ihp
  • Children with disabilities
  • Interpersonal relations in children
  • Loneliness
  • People with social disabilities -- Education
  • Rejection (Psychology)
  • Sense of coherence
  • Special education
  • בדידות
  • דחייה (פסיכולוגיה)
  • חינוך מיוחד
  • יחסים בין אישיים אצל ילדים
  • ילדים בעלי צרכים מיוחדים
  • קוהרנטיות (פסיכולוגיה)
  • תוכניות התערבות חינוכיות

RAMBI Publications

  • rambi
  • Special education -- Israel

Cite this