Abstract
את השיח על אודות העבר בבתי הספר ניתן למצוא הן בחינוך הפורמלי, במקצועות הלימוד ההומניסטיים השונים, והן בחינוך הלא פורמלי - בטקסים, בטיולים ובביקורים במוזיאונים . מבין כל אלה רבה במיוחד חשיבותו של המקצוע היסטוריה, המוקדש כולו לשחזור העבר. אך היכן יש למקם את הוראת המקצוע? האם היא דומה יותר לכתיבת היסטוריה או שמא לייצוג של זיכרון קולקטיבי ? התשובה על כך אינה פשוטה, בשל מורכבות התהליך הקובע את דימויי העבר המוצגים במערכת החינוך.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | היסטוריה, זהות וזיכרון |
Editors | אבנר בן עמוס |
Publisher | אוניברסיטת תל אביב |
Pages | 7-13 |
Number of pages | 7 |
ISBN (Print) | 9652743437 |
State | Published - 2002 |
IHP Publications
- ihp
- Collective memory
- History -- Study and teaching
- Textbooks