לפני שמתחילים לקרוא, או: כיצד אמהות בוחרות ספרים לילדיהן?

סיגלית אבירם, דורית ארם

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר הוא סיכום של מחקר איכותי שבדק את השיקולים המנחים אמהות בעת בחירת ספרים לילדיהם (שבגילאי גן חובה) והשווה אותם לשיקולי הבחירה המומלצים על ידי מומחיות לספרות ילדים. ממצאיו של המחקר חושפים כי שפת היצירה היא הקריטריון העיקרי העומד לנגד עיני האמהות, זאת למרות הנוכחות הרבה של איורים ושל ספרי תמונות בהיצע ספרי הילדים לגיל הרך. על אף שנמצאה הלימה בין תשובות האמהות לתשובות המומחיות מצא המחקר, באמצעות עיבוד סטטיסטי, הבדלים מובהקים בין שתי הקבוצות. המחברות ממליצות אפוא, בין שאר מסקנותיהן, על הידברות בין קהל ההורים למומחים מתחום ספרות הילדים, בדומה להידברות המתקיימת בשאר התחומים המתחייבים מגידול ילדים ומטיפוחם
Original languageHebrew
Pages (from-to)158-176
Number of pages19
Journalעולם קטן: כתב-עת לספרות ילדים ונער
Volume3
StatePublished - 2007

IHP Publications

  • ihp
  • Children's literature
  • Choice (Psychology)
  • Mother and child
  • Storytelling
  • אימהות וילדיהן
  • בחירה (פסיכולוגיה)
  • ספרות ילדים ונוער
  • קריאה לילדים

Cite this