לפני שהיא קוראת את המאמר, היא חושבת על מילות קישור: בדיקת ההשפעה של איקוניות וגורמי שימוש על עיבוד משפטים מורכבים בעברית

שירי הורניק, לאורה דה רויטר, עינת שטרית

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר המוצג במאמר מדגים את החשיבות של ביצוע מחקר בין-לשוני, בשפות בעלות מאפיינים שונים, על מנת לבחון את הגורמים השונים שמשפיעים על רכישת שפה אצל ילדים צעירים. הממצא שילדים מתנהגים באופן דומה תחת גורמי שימוש שונים בשפות שונות, מדגיש שעקרונות גלובליים מנחים אספקטים מסוימים של רכישת שפה. בנוסף, עולה הצורך לבחון את תהליכי הבנה של משפטים מורכבים באמצעות מטלות המשקפות תהליכים התואמים לאתגרי המשימה במציאות על מנת להבין לעומק את מידת הידע של ילדים באשר למילות קישור השונות.
Original languageHebrew
Pages (from-to)37-48
Number of pages12
Journalשפה ומוח
Volume13
StatePublished - 2019

IHP Publications

  • ihp
  • Children
  • English language
  • Grammar, Comparative and general -- Connectives
  • Grammar, Comparative and general -- Sentences
  • Grammar, Comparative and general -- Syntax
  • Hebrew language
  • Hebrew language -- Semantics
  • Iconicity (Linguistics)
  • Reading comprehension

Cite this