Abstract
ההשכלה הגרמנית-יהודית, במאבקה לשינוי התרבות היהודית, ראתה בחינוך הדור הצעיר כלי מרכזי להשגת השינוי הדרוש. המשכילים, שפעלו בשליש האחרון של המאה ה-18 ובראשית המאה ה-19 בערים ברלין, דסאו, ברסלאו וקינגסברג, שאפו לתיקון יהודי פנימי ולעיצוב דגם חדש של יהודי - כזה השותף בחיים היהודיים והאזרחיים גם יחד. לחינוך המודרני הם ייחדו מקום חשוב במשנתם, וקידמו אותו באמצעות פרסומם של מניפסטים חינוכיים, הקמת בתי ספר יהודיים-מודרניים וכתיבה של ספרי לימוד וספרי קריאה לילדים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 9-11 |
Number of pages | 3 |
Journal | עת-מול: עיתון לתולדות ארץ ישראל ועם ישראל |
Volume | 242 |
State | Published - 2015 |
IHP Publications
- ihp
- Haskalah
- Jews -- Education -- Germany
- Jews -- Germany
- Judaism and science
- Science -- Study and teaching