למידה כקריירה: יישום מודל ההצלחה הפסיכולוגית בארגון חינוכי

דינה ורדי, יואב ורדי

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

בבית הספר המיוחד "ברושים" לתלמידים עם הפרעות רגשיות והתנהגותיות קשות מושרשת תפיסה רבת שנים של טיפוח התנהגות ארגונית חיובית כאמצעי פדגוגי וטיפולי. המערכת הארגונית כולל כ-250 תלמידים ואנשי סגל בתפקידים שונים. העקרונות המנחים את עבודת הסגל הינם: תפקיד התלמיד נתפס כדומה לתפקיד העובד בקריירה הארגונית שלו. המערכת הבית ספרית מאפשרת לפרט ולמשפחתו התנסויות קריירה חיוביות, למידה והסתגלות למצבים חדשים מפתיעים לטובה באמצעות כלים כגון, סוציאליזציה ארגונית ותפקידית חיובית, הפיכת אירועים שליליים למקור ללמידה ותובנה אישית, ושימוש בקבוצה ובקהילה להעצמה אישית ולימודית. המאמר מסביר את מודל ההצלחה הפסיכולוגית ואת חשיבותם של התהליכים המקבילים בהשגת מטרות בית הספר (תקציר מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)66-73
Number of pages8
Journalמשאבי אנוש: ירחון
Volume218
StatePublished - 2006

IHP Publications

  • ihp
  • Organizational behavior
  • Organizational learning
  • Personnel management
  • School children
  • Special education

Cite this