Abstract
בבית הספר המיוחד "ברושים" לתלמידים עם הפרעות רגשיות והתנהגותיות קשות מושרשת תפיסה רבת שנים של טיפוח התנהגות ארגונית חיובית כאמצעי פדגוגי וטיפולי. המערכת הארגונית כולל כ-250 תלמידים ואנשי סגל בתפקידים שונים. העקרונות המנחים את עבודת הסגל הינם: תפקיד התלמיד נתפס כדומה לתפקיד העובד בקריירה הארגונית שלו. המערכת הבית ספרית מאפשרת לפרט ולמשפחתו התנסויות קריירה חיוביות, למידה והסתגלות למצבים חדשים מפתיעים לטובה באמצעות כלים כגון, סוציאליזציה ארגונית ותפקידית חיובית, הפיכת אירועים שליליים למקור ללמידה ותובנה אישית, ושימוש בקבוצה ובקהילה להעצמה אישית ולימודית. המאמר מסביר את מודל ההצלחה הפסיכולוגית ואת חשיבותם של התהליכים המקבילים בהשגת מטרות בית הספר (תקציר מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 66-73 |
Number of pages | 8 |
Journal | משאבי אנוש: ירחון |
Volume | 218 |
State | Published - 2006 |
IHP Publications
- ihp
- Organizational behavior
- Organizational learning
- Personnel management
- School children
- Special education