ללמוד מתמטיקה מטעויות: מאגר מקוון של טעויות אופייניות של לומדים בגיאומטריה ואלגברה (חטיבת ביניים)

Research output: Book/ReportBook

Abstract

"פרופ' דינה תירוש ופרופ' פסיה צמיר מסבירות כי מורים למתמטיקה בכיתה רגילה צריכים להכיר את תלמידיהם היטב על מנת להיות מסוגלים להעריך את היכולות, הצרכים, סגנון הלמידה וקצב הלימוד של כל אחד מהם. זו משימה מורכבת מאוד, במיוחד בחטיבות הביניים בישראל, המתאפיינות במספר רב של תלמידים ובשונות רבה בין התלמידים. בהיתקלם בשגיאות ובקשיים של תלמידים בכיתה, יכולים המורים להניח לעיתים שהם נובעים מבלבול, חוסר מאמץ, חוסר ריכוז או חוסר אכפתיות מצדו של התלמיד. כתוצאה מכך, מורים אלה עלולים, שלא בכוונה, ללמד באופן המגביר את התסכול והחרדה של התלמידים וגורם להם לאבד עניין בנושא ולהירתע ממנו".החוקרות מוסיפות כי מחקרים רבים בתחום החינוך המתמטי מעידים על כך שניתן להסביר שגיאות רווחות של תלמידים בנושאים מתמטיים שונים באמצעות מסגרות תיאורטיות מתאימות בחינוך המתמטי. כלומר, שגיאות אלה אינן תוצאה של בלבול או חוסר ריכוז. קיימות ראיות רבות שמצביעות על כך שמורים המודעים לשגיאות האופייניות ולמקורותיהן, עשויים לצפות אותן ולהגיב להן בצורה שמעודדת הבניית ידע.למרות החשיבות שיש להיכרות של מורים עם דרכי חשיבה של תלמידים ועם שגיאותיהם בנושאים מתמטיים שונים, לא קיים מאגר ידע המציע מידע זה למורים, בוודאי שלא ... [long field truncated]
Original languageHebrew
Place of Publicationתל אביב
Publisherמכון מופ"ת
Number of pages643
StatePublished - 2016

ULI Keywords

  • uli
  • Mathematics -- Problems, exercises, etc
  • Mathematics -- Study and teaching (Middle school)

Cite this