כשלשחקן חסר בורג - יחסי גוף-מכונה במופע ובתיאטרון במאה ה-20 (ואחת): [מה אמר]

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

דרור הררי מציע סקירה של התייחסות שונות לגופו של הפרפורמר; לטענתו, "מאז שלהי המאה ה-19 אמנויות המופע והביצוע משמשות מעין סיסמוגרף עדין המשקף את הדינמיקה במערכת היחסים בין האדם למכונה וחושף את התקוות והפחדים של החברה המודרנית ביחס לעידן הטכנולוגי ואפשרויותיו הפוסט-אבולציוניות". הררי מציג ארבע עמדות כלפי הגוף המבצע במופע: דה הומניזציה (ביטול הגוף), רה-הומניזציה (חזרה אל הגוף), אנטי-הומניזם (הצגת גוף פגיע, מפורק, מפוקח) ופוסט הומניזם (אתגור המושג גוף באמצעות ריבוי, ניידות והיברידיות).
Original languageHebrew
Pages (from-to)אדם-מכונה
Journalמעקף
StatePublished - 2014

IHP Publications

  • ihp
  • Human figure in art
  • Humanism
  • Performance art
  • גוף האדם באומנות
  • הומניזם
  • סטלארק
  • פרפורמנס ארט

Cite this