Abstract
דרור הררי מציע סקירה של התייחסות שונות לגופו של הפרפורמר; לטענתו, "מאז שלהי המאה ה-19 אמנויות המופע והביצוע משמשות מעין סיסמוגרף עדין המשקף את הדינמיקה במערכת היחסים בין האדם למכונה וחושף את התקוות והפחדים של החברה המודרנית ביחס לעידן הטכנולוגי ואפשרויותיו הפוסט-אבולציוניות". הררי מציג ארבע עמדות כלפי הגוף המבצע במופע: דה הומניזציה (ביטול הגוף), רה-הומניזציה (חזרה אל הגוף), אנטי-הומניזם (הצגת גוף פגיע, מפורק, מפוקח) ופוסט הומניזם (אתגור המושג גוף באמצעות ריבוי, ניידות והיברידיות).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | אדם-מכונה |
Journal | מעקף |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Human figure in art
- Humanism
- Performance art
- גוף האדם באומנות
- הומניזם
- סטלארק
- פרפורמנס ארט