כוח החיזוי של מעורבות צרכנים במכשירים ניידים

תומר גבע, שחר רייכמן, איריס סומך

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

אחד השווקים הבולטים במסחר האלקטרוני הוא שוק היישומונים (אפליקציות), המופעלים באמצעות מכשירים ניידים (מכשירים אלה ייקרא להלן: מובייל). על פי מחקרים קודמים, התנהגות הצרכנים במובייל שונה משמעותית מהתנהגותם מול מחשב, ולכן קיים צורך במחקר נוסף כדי להבינה טוב יותר. מחקר זה מתמקד בחיזוי החלטות רכישה באמצעות נתוני מעורבות הצרכנים בשימוש במובייל. באמצעות נתונים מפלטפורמה מסחרית המתמחה בעיצוב של עמודי חנות היישומונים, אנו בוחנים את מידת האינפורמטיביות של מודלים החוזים התקנות בחנות יישומונים. תוצאות המחקר מראות כי בסביבת מובייל, מודלים המבוססים על מעורבות צרכנים הם אינפורטיביים מאוד לחיזוי התקנה. ממצא זה חוזר בעקביות בשיטות חיזוי שונות. המחקר בוחן גם את ההשפעה של רכיב משמעותי למעורבות צרכנים - סרטון וידאו - על ההסתברות להתקנת היישומון. התוצאות מעידות כי שלא כפי שנהוג לחשוב, קיומו של רכיב וידאו אינו מגדיל בהכרח מעורבות צרכנים, וכן שמעורבות צרכנים (באמצעות צפייה) אינה קשורה בהכרח להגדלת הסיכוי לרכישה. מסקנתנו היא ששימוש בניתוח מתקדם של מעורבות הצרכנים עשוי לשפר את הבנת תהליך ההמרה (conversion) בסביבת מובייל ולאפשר חיזוי החלטות רכישה באופן מדויק יותר. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)24-35
Number of pages12
Journalחידושים בניהול
Volume4
StatePublished - 2019

IHP Publications

  • ihp
  • Consumers
  • Electronic commerce
  • Forecasting
  • Mobile apps
  • Smartphones
  • Television film
  • Web site development

Cite this