Abstract
כיצד מתנהל הארגון המרכזי כל כך בחיינו? מה הן הדרכים השונות לניהולו? מדוע ארגוני חינוך עומדים בפני בעיות של יעילות, סדר, משמעת והצלחה? בספר ראשון זה בשפה העברית מציג המחבר את תחומי המחקר והדעת השונים המהווים יחדיו את שדה המחקר המכונה "מינהל החינוך". שדה מחקר זה, אשר צמח בארצות הברית בראשית המאה העשרים כתוצאה מהצורך להכשיר מנהלים ומפקחים מקצועיים, הפך עם השנים לתחום מחקר והוראה בולט ומשמעותי בבתי הספר לחינוך בארץ ובעולם. הוגי הדעות והחוקרים בתחום עוסקים בהבנת ההיבטים הארגוניים של בית הספר ומוסדות חינוך אחרים, חושפים את מהלך הקריירה של מורים, מנהלים ומרצים ואת עמדותיהם כלפי מקום עבודתם ומקצועם. אחרים מנסים להבין לעומק תהליכים מנהליים כשיוור בית הספר, תכנון ארגוני ארוך טווח, דרכי קבלת ההחלטות, והאסטרטגיות להובלת שינויים במוסד מורכב מעין זה. הספר יסודות מנהל החינוך מיועד לכל מי שחפץ בידע ובתובנות על אודות הנעשה והמתרחש בארגוני חינוך בכלל ובבתי הספר בפרט. הוא משלב תיאוריה, מחקר והמלצות מעשיות לאלה המתעדים לעסוק בתפקידי הוראה וניהול בארגוני חינוך.
Original language | Hebrew |
---|---|
Place of Publication | חיפה |
Publisher | פרדס |
Number of pages | 358 |
Edition | מהד' 2 מעודכנת |
ISBN (Print) | 9789655410402, 9789657171523 |
State | Published - 2010 |
DanaCode
- DanaCode
- 074900001252
ULI Keywords
- uli
- Educational leadership
- School management and organization
- School principals -- Israel
- College leadership
- Education leadership
- School leadership
- Educational administration -- School management and organization
- Inspection of schools
- School administration
- School inspection
- School operation policies
- School organization
- Schools -- Inspection
- Schools -- Management and organization