יישום תהליך בולוניה במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל

מירי ימיני, יוסי בן-ארצי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

"תהליך בולוניה" הוא תהליך ארוך טווח אשר אמור לחולל שינויים כלכליים ומבניים במערכות ההשכלה הגבוהה במדינות האיחוד האירופי, כמו גם להשפיע על איזורים הסמוכים גיאוגרפית לאירופה. מטרתו היא ליצור סטנדרטים אקדמיים אחידים אשר יתאימו הן למערכות ההשכלה הגבוהה הוותיקות, מערכות הקיימות מאז ימי הביניים, והן למערכות ההשכלה הגבוהה הצעירות שהתפתחו במדינות אשר הפכו עצמאיות בעשורים האחרונים. למאמר זה שלוש מטרות: איפיון הרכיבים העיקריים של תהליך בולוניה; בחינת יתרונות התהליך וחסרונותיו בהקשר של מדינת ישראל; בחינת היישום של תהליך בולוניה, בשלמותו או בחלקו, במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. המאמר דן בצעדים העיקריים אשר על קברניטי ההשכלה הגבוהה בישראל להוביל, כדי שמערכת זו תוכל להתמודד היטב בסביבה הגלובלית והדינמית של המאה ה-21, כמו גם בחשיבות הפצת תהליך בולוניה ויישומו בישראל. (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)177-197
Number of pages21
Journalדפים
Volume55
StatePublished - 2013

IHP Publications

  • ihp
  • Degrees, Academic
  • Education -- Standards
  • Education, Higher
  • Education, Higher -- Europe
  • Europe -- Relations -- Israel
  • Israel -- Relations -- Europe
  • Universities and colleges
  • אירופה -- קשרי חינוך, תרבות ומדע -- ישראל
  • חינוך גבוה
  • חינוך גבוה -- אירופה
  • ישראל -- קשרי חינוך, תרבות ומדע -- אירופה
  • מוסדות להשכלה גבוהה
  • תארים אקדמיים
  • תקני חינוך

Cite this