Abstract
תקופת משבר הקורונה זימנה לאנשי החינוך הזדמנויות פדגוגיות חדשות ואתגרים הוראתיים רבים, כאחד. מחקר פיילוט זה בוחן את נושא החדשנות פדגוגית בלימודי תעודת הוראה בימי שגרה, תוך התייחסות לימי משבר. זאת, מאחר שהמחקר נערך במקביל למשבר הקורונה. המטרה היא לבחון את הגישות השונות בנושא מפי סטודנטים להוראה ומרצות להוראה, ולהבין את אופן היישום של חדשנות פדגוגית בהכשרת המורים. במחקר איכותני זה, השתתפו 4 סטודנטים ו-4 מרצות מאוניברסיטאות ומכללות שונות. בעקבות הראיונות, עלה כי חדשנות פדגוגית היא דרך חשיבה יצירתית, שמאפשרת שינוי בדרכי ההוראה הקיימות ובאמצעי ההוראה הקיימים, ומקדמת הוראה ממוקדת תלמיד. בנוסף, עלה כי המונח "חדשנות פדגוגית" מתקשר פעמים רבות, בעייני המרצות והסטודנטים, לשימוש בטכנולוגיה. אולם, ההוראה בעידן הקורונה בעזרת הטכנולוגיה העלתה קשיים ותסכולים רבים מהצד המלמד ומהצד הלומד. כמו כן, עלו גורמים כלכליים, חברתיים-תרבותיים, אישיים וסביבתיים-מרחביים, שמשפיעים על שילוב של חדשנויות פדגוגיות בהוראה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הדיגיטלי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ בעריכת: אינה בלאו, אבנר כספי, יורם עשת-אלקלעי, ניצה גרי, יורם קלמן, תרצה לוטרמן) |
Place of Publication | רעננה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס |
Pages | 16 (2021), 262ע-267ע |
Number of pages | 252 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- חינוך
- Education
- חדשנות
- Technological innovations
- הכשרת מורים
- Teachers -- Training of
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- Computer-assisted instruction
- שינוי טכנולוגי
- פרחי הוראה
- Student teachers
- מרצים
- Lecturers
- אמצעי עזר להוראה
- Teaching -- Aids and devices