Abstract
קיים צורך בייעוץ להכשרת סטודנטים במהלך שנתם האקדמית הראשונה לתואר הראשון בנושא שילוב לימודים ועבודה באופן יעיל. במחקר הנוכחי החוקרים השתמשו במערכת סוכן אינטראקטיבי וירטואלי Virtual Interactive) Consulting Agent- VICA). המערכת מאפשרת שירות ייעוץ בתחום קריירה המבוסס על סביבה אינטראקטיבית מקוונת. מטרת המחקר היא לבחון את עמדות הסטודנטים כלפי מערכת VICA; לבחון האם האינטראקציה עם המערכת מסייעת בקבלת ההחלטות בקרב סטודנטים בשנתם הראשונה בתואר הראשון המשלבים לימודים ועבודה; ולבחון האם יתרחשו שינויים בהתייחסותם כלפי שילוב שני התחומים בעקבות הפעילות עם VICA. במחקר השתתפו 42 סטודנטים בשנתם הראשונה בלימודי התואר הראשון באוניברסיטת תל-אביב; טווח הגילאים נע בין 27-18 שנה. בשלב הראשון הסטודנטים התבקשו למלא שאלון פרטים אישיים ולאחר מכן הם פעלו מול מערכת VICA באמצעות המחשב. בשלב השני, לאחר כשלושה שבועות הסטודנטים ענו על שאלון עמדות מקוון כלפי מערכת VICA. ממצאי המחקר מצביעים על כך שבהתייחסות לעמדות הסטודנטים כלפי מערכת VICA נמצאו עמדות חיוביות ביחס לשלושת מרכיבי העמדה: קוגניטיבי, התנהגותי ורגשי. כאשר נבדקה השפעת מאפייני הסטודנטים על עמדותיהם כלפי מערכת VICA, נמצא כי הסטודנטים עם העמדות וההשפעות היישומיות מהייעוץ הווירטואלי היו סטודנטיות מהפקולטה למדעי החברה והרוח. הסטודנטיות היו יותר מרוצות מהייעוץ הווירטואלי מאשר הסטודנטים, הן היו יותר מוכנות להמליץ לחבריהן להשתמש בייעוץ וירטואלי מאשר חבריהם הסטודנטים. יחד עם זאת ממצאי המחקר מצביעים כי הקבוצה הזקוקה ביותר לייעוץ הווירטואלי הינם סטודנטים ממין זכר מהפקולטות למדעים מדויקים והנדסה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 13 (2018), 146ע-137ע |
Number of pages | 125 |
State | Published - 2018 |
IHP Publications
- ihp
- College students
- Counseling -- Vocational guidance
- Education, Higher
- חינוך גבוה
- ייעוץ באינטרנט ובאמצעי התקשורת
- ייעוץ תעסוקתי
- סטודנטים