Abstract
מקבלי החלטות נוטים יותר לבחור באפשרות מסוימת כאשר היא מוגדרת כברירת המחדל, תהיה אפשרות זו אשר תהיה.מכיוון שהטיה זו היא חזקה, הקביעה האסטרטגית של אפשרות כברירת המחדל היא ללא ספק הכלי ההתנהגותי הידוע והנפוץ ביותר שקובעי מדיניות משתמשים בו על מנת להשפיע על בחירות של אנשים. לכן הבנת הגורמים המשפיעים עלהנטייה לדבוק בברירת המחדל יכולה לסייע לקובעי מדיניות לשפר את סביבת הבחירה במגוון של סוגי בחירה ואוכלוסיות.אנו משערים שידע סובייקטיבי – אמונות של מקבלי החלטות לגבי רמת הידע הרלוונטי שלהם – ממתן את הנטייה לדבוק בברירת המחדל. בשני ניסויים אנו מדגימים כי אפקט ברירת המחדל קטן יותר כאשר אנשים מרגישים בקיאים יחסית בעניינים פיננסיים, ללא תלות ברמת הידע שלהם בפועל. תוצאות המחקר מצביעות על כך שקובעי מדיניות יכולים לקדם קבלת החלטות אקטיבית יותר באמצעות חיזוק תחושות הידע הסובייקטיבי של אנשים, ללא תלות או בנוסף על יישום תוכניות חינוך המשפרות את הידע האובייקטיבי שלהם. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 118-127 |
Number of pages | 10 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 13 |
State | Published - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- Choice (Psychology)
- Decision making
- Knowledge and learning
- Objectivity
- Subjectivity