Abstract
מחברי המאמר מצביעים על ישראל כמדינה שבה טקסי זכרון בעלי משמעות לאומית הפכו לחלק ממסגרות ההוראה הרשמיות, לצד החינוך האינטלקטואלי המקובל, שעבר אוניברסליזציה עם קום המדינה. הקיום של שתי תפיסות חינוך סותרות זו לזו התבסס על הנחה - מפורשת או מובלעת - שפיתוח החוויה הרגשית באמצעות טקסים הוא עניין שונה ונפרד מן הלימוד העיוני, שעיקרו פיתוח היכולת האינטלקטואלית. כך השתרשה האמונה, שבתוך מסגרת חינוכית אחת ניתן להנחיל ידע אובייקטיבי בעל משמעות אוניברסלית, ובעת ובעונה אחת לעצב את הזיכרון הקולקטיבי של התלמידים. יחד עם זאת, מתברר שבתחום אחד - תחום הוראת השואה - היה המתח גדול מדי והוא התפרץ שוב ושוב בוויכוח ציבורי נוקב.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | חינוך והיסטוריה |
Subtitle of host publication | הקשרים תרבותיים ופוליטיים |
Editors | רבקה פלדחי, ועמנואל אטקס |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | מרכז זלמן שזר לתולדות ישראל |
Pages | 457-479 |
Number of pages | 23 |
ISBN (Print) | 9652271322 |
State | Published - 1999 |
IHP Publications
- ihp
- Education -- History
- Holocaust Remembrance Day
- Memorial Day
- Rites and ceremonies
- Schools
- Yom ha-zikaron
- חגיגות וטקסים במוסדות חינוך
- חינוך -- היסטוריה
- יום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל
- יום הזיכרון לשואה ולגבורה
- ימי זיכרון
RAMBI Publications
- rambi
- Holocaust Remembrance Day
- Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Commemoration
- Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Israel -- Influence
- Yom ha-zikaron