Abstract
יכולות דיגיטליות מתקדמות המאפשרות לצופה להתמצא בשלל הערוצים ולהתאים את חוויית הצפייה לפי תחומי העניין מגלמות בטלוויזיה האינטראקטיבית (Interactive Television או iTV), מדיום חדש וטכנולוגיה היכולים לעודד ולקדם למידה. בספרות המחקרית מתוארות גישות לשימוש ב-iTV כבסיס ללימודים במסגרת פורמאלית. גישה אחת, משתמשת במדיום זה ללמידה מרחוק, תוך יצירת כיתות וירטואליות בהשענות על תהליך המזכיר את ה-video conference. הגישה השנייה מתייחסת ליישומים האינטראקטיביים כאמצעי לעידוד הלמידה, לתרגול הידע ועוד. מחקר זה בא לענות על הצורך להבין את מהות ה-iTV המגולמת כיום בקשת של יישומים למטרות שונות, תוך מיפוי וסיווג היישומים הקיימים. כ- 60 יישומים אינטראקטיביים בטלוויזיה בכבלים ובלווין בישראל יהוו את אוכלוסיית המחקר. שאלון המיפוי, שיפותח על ידי, יסייע בתיאור היישומים השונים. ניתוח עתידי של ממצאי השאלון יביא תמונת מצב בנוגע לכיוונים, ליכולות האינטראקטיביות ולדרכי השימוש בהם. מהממצאים עולה כי ישנם מעט יישומים בעלי אוריינטציה חינוכית ואלו הקיימים, אינם מאפשרים שיתופיות, אינטראקטיביות ויצירת תכנים התואמים את החשיבה החינוכית במאה ה-21. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 52-57 |
Number of pages | 6 |
State | Published - 2006 |
IHP Publications
- ihp
- Education
- Interactive television