TY - JOUR
T1 - טיפול באמצעות אומנויות במערכת החינוך במדינת ישראל - תמונת מצב ב-2022
AU - מינדל, איריס
AU - מוסא, אמאני
AU - רוגינסקי, אפרת
AU - רגב, דפנה
AU - סנדר-כץ, חגית
AU - רותם-ארט, טל
AU - וייסברגר, יפעת
AU - לידר, יפעת
AU - ברמן, לאה
AU - שור-לוין, ליאת
AU - שוורץ, ליבנת
AU - גבריאלי-אדלר, מרב
AU - סימונסון, מירי
AU - רתם, נעה
AU - ברקובסקי-פרונט, נתי
AU - וובר-לויצקי, סיגל
AU - שר, עדי
AU - אטלס-כהן, עדינה
AU - רון, קרן-אור
AU - קובלסקי, שירלי
AU - טוקר, שרון
AU - שניר, שרון
AU - שדה-דור, תמר
N1 - Refereed/Peer-reviewed
PY - 2022
Y1 - 2022
N2 - מטפלות.ים באמצעות אומנויות העובדות.ים במערכת החיוך מתמודדות.ים עם אתגרים רבים הקשורים למפגש בין השפות: הטיפולית והחינוכית. אתגרים אלו הועצמו בעקבות משבר הקורונה, שהביא עמו מציאות חדשה, וכתוצאה מכך גם דיווחים גוברים על שחיקה ועל נשירה של אנשי טיפול ממערכת החינוך. בהשתלמות "זוקפות קומה", שלוותה במחקר שיתופי, הזמנו מטפלות לבחון כיצד הן יכולות להתמודד עם האתגרים ולהפחית שחיקה. כחלק מההשתלמות, עשרים המשתתפות ראיינו 142 מטפלים ומטפלות באמצעות אומנויות, במטרה ללמד ראשית על מצב הטיפול באמצעות אומנויות במערכת החינוך בישראל בשנת 2022, כפי שנתפס מנקודם מבטם.ן של המועסקים.ות בה. הראיונות נותחו על ידי קבוצת החוקרות השותפות. מאמר זה מציג את ממצאי הניתוח ומתאר את הגורמים לשביעות רצון מהעבודה, בעזרת שלוש תמות על: תחושת השליחות והרצון לתרום, תעסוקה בתנאים בטוחים שהולכים ומשתפרים והאפשרות לעבודה מערכתית. האתגרים וגורמי השחיקה שעלו מהראיונות מתוארים בעזרת ארבע תמות על, דרך התייחסות לאופי ההעסקה דרך משרד החינוך, הקשיים הכרוכים בגיבוש זהות ועמדה מקצועית, אתגרים בתקשורת, וקשיים בקיום עבודה מערכתית מתאימה. לאור הממצאים נראה כי יש צורך להמשיך ולפתח את הגדרת המקצוע של טיפול באמצעות אומנויות המערכת החינוכית, וכי מטפלות.ים במערכת יכולות.ים ליזום עשייה שתתן לכך מענה. למוסדות ההכשרה תפקיד בהכנת הסטודנטיות.ים לעבודה במערכת החינוך, ולמערכת תפקיד בהבניית קליטתן במערכת, דרך הסברה מתמדת. זאת במקביל לצורך במתן שכר ותנאים מתאימים.(מתוך המאמר)
AB - מטפלות.ים באמצעות אומנויות העובדות.ים במערכת החיוך מתמודדות.ים עם אתגרים רבים הקשורים למפגש בין השפות: הטיפולית והחינוכית. אתגרים אלו הועצמו בעקבות משבר הקורונה, שהביא עמו מציאות חדשה, וכתוצאה מכך גם דיווחים גוברים על שחיקה ועל נשירה של אנשי טיפול ממערכת החינוך. בהשתלמות "זוקפות קומה", שלוותה במחקר שיתופי, הזמנו מטפלות לבחון כיצד הן יכולות להתמודד עם האתגרים ולהפחית שחיקה. כחלק מההשתלמות, עשרים המשתתפות ראיינו 142 מטפלים ומטפלות באמצעות אומנויות, במטרה ללמד ראשית על מצב הטיפול באמצעות אומנויות במערכת החינוך בישראל בשנת 2022, כפי שנתפס מנקודם מבטם.ן של המועסקים.ות בה. הראיונות נותחו על ידי קבוצת החוקרות השותפות. מאמר זה מציג את ממצאי הניתוח ומתאר את הגורמים לשביעות רצון מהעבודה, בעזרת שלוש תמות על: תחושת השליחות והרצון לתרום, תעסוקה בתנאים בטוחים שהולכים ומשתפרים והאפשרות לעבודה מערכתית. האתגרים וגורמי השחיקה שעלו מהראיונות מתוארים בעזרת ארבע תמות על, דרך התייחסות לאופי ההעסקה דרך משרד החינוך, הקשיים הכרוכים בגיבוש זהות ועמדה מקצועית, אתגרים בתקשורת, וקשיים בקיום עבודה מערכתית מתאימה. לאור הממצאים נראה כי יש צורך להמשיך ולפתח את הגדרת המקצוע של טיפול באמצעות אומנויות המערכת החינוכית, וכי מטפלות.ים במערכת יכולות.ים ליזום עשייה שתתן לכך מענה. למוסדות ההכשרה תפקיד בהכנת הסטודנטיות.ים לעבודה במערכת החינוך, ולמערכת תפקיד בהבניית קליטתן במערכת, דרך הסברה מתמדת. זאת במקביל לצורך במתן שכר ותנאים מתאימים.(מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001109064
M3 - מאמר
SN - 2312-3664
VL - 12
SP - 1349
EP - 1366
JO - טיפול באמנויות
JF - טיפול באמנויות
IS - 2
ER -