Abstract
המאמר בא להציע פתרונות מתאימים לכל אזור על-פי שני ממדים פנימייתיים עיקריים: "כוללנות" - כלומר, איחוד כל הפונקציות החינוכיות במוסד החינוכי ו"סגירות" - ניתוק מן הסביבה. התזה המרכזית היא, שממדים אלה הינם יחסיים, וקיימים גם בבתי-ספר היומיים. המאמר מציע מודל שלפיו ניתן לבחון את הממדים האלה בבתי הספר. המאמר מיועד לתת לגיטימציה לדגמים שונים ולהסרת המחיצות בין בתי-הספר של תנועות שונות. לשם כך יש למסד מערכת חינוך בין-תנועתית אחת, כפי שהיא קיימת בסמינרים ובמדורים של הגיל הרך. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | בית הספר הקיבוצי בין ייחוד לגודל (קובץ בעריכת יובל דרור ויעקב ליברמן) |
Place of Publication | קרית טבעון |
Publisher | אורנים, המכון לחקר החינוך הקיבוצים |
Pages | 70-73 |
Number of pages | 4 |
State | Published - 1976 |
IHP Publications
- ihp
- Collective education -- Israel
- Schools
- בתי ספר
- חינוך בקיבוץ
- חינוך משותף משלים