Abstract
המאמר סוקר מחקרים תיאורטיים המראים כיצד משווקים מתחרים - סופרמרקטים ורשתות קמעונאיות - יכולים להשתמש בחוזי ההפצה עם ספקיהם כדי ליישם מנגנון של תיאום מחירים מרומז, באופן שיפגע בצרכנים. חברות המתחרות ביניהן לאורך זמן והמייחסות חשיבות לרווחיהן בעתיד, יכולות לתאם מחירים באופן מרומז. חוזי הפצה מאפשרים למשווקים מתחרים לתאם מחירים גם כאשר תיאום כזה אינו בר ביצוע ללא שימוש בחוזים אנכיים. בפרט, המאמר מתאר כיצד תשלום עבור שטחי מדף - תשלום קבוע שהספקים משלמים למשווקים מדי תקופה - עלול להיות חלק מחוזי הפצה ונועד לתיאום מחירים. באופן דומה, חוזים להפצה בלעדית בין משווקים מתחרים לספק משותף עשויים לאפשר למשווקים המתחרים לתאם ביניהם מחירים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 89-99 |
Number of pages | 11 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 4 |
State | Published - 2019 |
IHP Publications
- ihp
- Antitrust law
- Chain stores
- Competition
- Contracts
- Industrial procurement
- Marketing
- Marketing channels
- Physical distribution of goods
- Vendors and purchasers