חוזי הפצה בין יצרנים למשווקים והשפעתם על יוקר המחיה בישראל

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר סוקר מחקרים תיאורטיים המראים כיצד משווקים מתחרים - סופרמרקטים ורשתות קמעונאיות - יכולים להשתמש בחוזי ההפצה עם ספקיהם כדי ליישם מנגנון של תיאום מחירים מרומז, באופן שיפגע בצרכנים. חברות המתחרות ביניהן לאורך זמן והמייחסות חשיבות לרווחיהן בעתיד, יכולות לתאם מחירים באופן מרומז. חוזי הפצה מאפשרים למשווקים מתחרים לתאם מחירים גם כאשר תיאום כזה אינו בר ביצוע ללא שימוש בחוזים אנכיים. בפרט, המאמר מתאר כיצד תשלום עבור שטחי מדף - תשלום קבוע שהספקים משלמים למשווקים מדי תקופה - עלול להיות חלק מחוזי הפצה ונועד לתיאום מחירים. באופן דומה, חוזים להפצה בלעדית בין משווקים מתחרים לספק משותף עשויים לאפשר למשווקים המתחרים לתאם ביניהם מחירים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)89-99
Number of pages11
Journalחידושים בניהול
Volume4
StatePublished - 2019

IHP Publications

  • ihp
  • Antitrust law
  • Chain stores
  • Competition
  • Contracts
  • Marketing
  • Marketing channels
  • Physical distribution of goods
  • דיני הגבלים עסקיים
  • הפצה
  • חוזים
  • יוקר המחיה
  • יחסי ספק-לקוח
  • ספקים (מסחר)
  • רשתות שיווק
  • שיווק
  • תחרות כלכלית

Cite this