חדשנות בזמן משבר, לחזק או לוותר?

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

בעיתות משבר אנו עדים לשתי גישות ניהוליות רווחות אך סותרות. הגישה הראשונה טוענת למיקוד ניהולי בפעילות המניבה, תוך צמצום הוצאות ושמירה על משאבי הארגון במטרה לצלוח את המשבר בשלום. הגישה השנייה מכירה בשינוי כללי המשחק בזמן המשבר, ולכן מתמקדת בחדשנות כגורם מרכזי שיאפשר לארגון לצלוח אותו; זאת משום שחדשנות עוסקת באיתור פתרונות חדשים, שימושיים ובעלי ערך כלכלי. הסתירה בין שתי הגישות נובעת מכך שהשימוש בפתרונות והמוצרים הקיימים בוודאי לא יוכל להניב תפוקה מספקת בזמן משבר; אך בו-בזמן חדשנות מחייבת השקעת משאבים בפתרונות שטרם נוסו, ולכן סביר כי רבים מהם ייכשלו תוך בזבוז משאבים שעשויים להיות במחסור.מציאת הפתרון לקונפליקט, כמו גם מציאת הדרך הנכונה להתמודדות ושימוש בחדשנות בזמן משבר, עוברת דרך מחקרים שנעשו על ארגונים ששרדו בהצלחה משברים שונים ברחבי העולם, ומהבנה עמוקה של המושג 'חדשנות' בהקשרה הניהולי. מתוך הממצאים עולה גישה נוספת לצלוח משברים: השקעה בפיתוח יכולות חדשנות בעיתות רגיעה, המאפשרות לארגון למנף אותן בעיתות משבר ולצלוח אותו תוך שיפור מעמדן בשוק. אך כמו תמיד, התמהיל והאיכות הם שיקבעו את העוצמה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)116-125
Number of pages10
Journalחידושים בניהול
Volume8
StatePublished - 2021

IHP Publications

  • ihp
  • Adjustment (Psychology)
  • Associations, institutions, etc
  • Crisis management
  • Management
  • Technological innovations

Cite this