Abstract
המחבר מציג דרך נוספת לחקר פועלו של קורצ'אק - הגישה ההיסטורית-חינוכית, הדומה לזו של מחנכים וכותבים קודמים כשמעון זקס ויהודה כהנא, אך מנתחת את חדשנותו של קורצ'אק כחינוכאי (ורופא, סופר ילדים ועובד סוציאלי כאחד) שהקדים במעשה את ההלכות התיאורטיות החינוכיות בנות זמננו. המאמר מסתמך על כל הכתובים ההיסטוריים הנוגעים לבית היתומים היהודי ומנתחם בסיוע תיאוריות חינוכיות משמונה תחומי חינוך עדכניים: חינוך חברתי בכלל וחינוך לדמוקרטיה בפרט, הערכה, תקשורת וחינוך לקראתה, חינוך לעבודה והכנה לחיים, חינוך קבוצתי ורב-גילי, הכשרת מחנכים, פנימיות וחינוך בלתי פורמלי. הדיון בששת הראשונים נפתח בתיאור קצר של הפעילויות החינוכיות בתחום המסוים ומסתיים בניתוחן על פי התיאוריות הרלוונטיות, ואילו העיסוק בתיאוריה הפנימייתית והבלתי פורמלית נערך בסדר הפוך.
| Original language | Hebrew |
|---|---|
| Pages (from-to) | 135-160 |
| Number of pages | 26 |
| Journal | דור לדור: קבצים לחקר תולדות החינוך היהודי בישראל ובתפוצות |
| Volume | 33 |
| State | Published - 2008 |
IHP Publications
- ihp
- Boarding schools
- Compensatory education
- Democracy -- Study and teaching
- Education
- Orphanages
- Social skills -- Study and teaching
- Teachers -- Training of
- Technological innovations