Abstract
פלטפורמות למימון המונים כגון Kickstarter מאפשרות ליזמים לנהל ברשת האינטרנט פרויקטים למימון מיזמים, מוצרים ושירותים חדשניים. פרויקטים אלו שונים מהותית מגיוס כספים מחוץ לרשת האינטרנט. כדי לשפר את הבנתנו בנוגע לאופן שבו מימון המונים פועל, נבחנו פרויקטים בשלב ההתחלתי שלהם, מיד לאחר שהצליחו לגייס %5 מיעד הגיוס. נבדקו בפרט איזה פרמטר מנבא בלשב זה באופן טוב יותר את סיכויי ההצלחה של הפרויקט: כמות התומכים או סכום התמיכה הממוצע. נמצא שפרויקטים שהיה להם מספר תומכים גבוה יותר בשלב הראשוני, אך שסכום התמיכה הממוצע בהם היה קטן יותר, נהנו מסיכויי הצלחה גבוהים יותר. תוצאות אלו היו עקביות עבור פרמטרים שונים של הצלחה. הכותבים מסבירים את הממצאים בעזרת התיאוריות של פרסום מפה לאוזן ומאמצים מוקדמים, ועומדים על התרומה הכפולה של התומכים הראשונים, הן בגיוס הון והן ביצירת מומנטום לפרויקט הגיוס. בנוסף, נבדקו ההשלכות העסקיות של תוצאות אלו.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 25-43 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 1 |
State | Published - 2017 |
Keywords
- תרומות ותורמים
- מימון המונים
- אתרים באינטרנט
- ניהול פרויקטים
- הצלחה כלכלית
- Web sites
- Crowd funding
- Endowments
- Success in business
- Project management