Abstract
מאמר זה בוחן את החברות הפוליטי של ילדים ישראלים-יהודים צעירים החיים בצל הסכסוך הישראלי-פלסטיני הבלתי נשלט. המאמר טוען כי הדרך שבה החברות הפוליטי של ילדים צעירים מתרחש, בהקשר של סכסוך מעין זה, מקדמת בקרבם רכישה של רפרטואר חברתי-פסיכולוגי הכולל ידע, עולם מושגים, תפיסות, רגשות ונרטיבים קולקטיביים המתקשרים לסכסוך. הרפרטואר החברתי-פסיכולוגי שהילדים רוכשים בגיל צעיר נטמע בהם ומחזק את דבקותם ברפרטואר הסכסוך בבגרותם, ודבקות זו יוצרת חסם מרכזי בפני תהליכים של פיוס ושלום. על מנת להדגים כיצד החברות הפוליטי מתרחש בישראל, המאמר סוקר סדרה של מחקרים שנערכו בגני ילדים ובבתי ספר יסודיים. מחקרים אלו מציגים הן תכנים שילדים צעירים רוכשים והן תכנים שגננות ומורות מקנות להם, המתקשרים כולם לסכסוך הישראלי-פלסטיני. המאמר מצביע על ההשלכות מרחיקות הלכת שיש לרכישת תמות הקשורות לסכסוך, ובכללן אתוס של סכסוך וזיכרון קולקטיבי של סכסוך, בגיל כה צעיר בחברות המעורבות בסכסוך בלתי נשלט. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 317-357 |
Number of pages | 41 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 52 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2017 |
IHP Publications
- ihp
- Arab-Israeli conflict -- Psychological aspects
- Arab-Israeli conflict -- Social aspects
- Collective memory
- Jewish-Arab relations
- Narration (Rhetoric)
- Preschool children
- School children
- Social psychology
- Socialization