Abstract
האינטרנט בגלגולו העכשווי מחייב את המשתמש להיות מזוהה עם דמותו המקוונת ואף להיות יותר "עצמו" מעצמו, בשירות מודל עסקי המבוסס על מעקב רציף אחר פעילותו ברשת. לקראת המיזוג הצפוי בין רשתות חברתיות למציאות מדומה – מהלך שמובילה חברת מטא, לשעבר פייסבוק – ייתכן שבשנים הקרובות נחזה בעלייתה המחודשת של גישת ריבוי הזהויות שרווחה בשנות התשעים. אלא שהפעם ייעשה הדבר בהובלת התאגידים השולטים במרחב המקוון, ויהיו לכך השלכות מרחיקות לכת בכל הנוגע לעתידם של מנגנוני המעקב והשליטה הדיגיטליים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Journal | הזמן הזה : מגזין למחשבה פוליטית, תרבות ומדע |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- Computer games
- Facebook (Electronic resource)
- Identity (Philosophical concept)
- Internet -- Psychological aspects
- Internet -- Social aspects
- Online social networks
- Virtual reality