זהותם של בני נוער פלסטינים אזרחי ישראל, מידת הזדהותם עם המדינה ועם התרבות היהודית וההשתמעויות למערכת החינוך

ח'אלד אבו-עסבה, וורוד ג'יוסי, נעמה צבר-בן יהושע

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר בוחן את השתלבותם של בני נוער ערבים בישראל ואת תפיסותיהם בדבר זהותם והזדהותם עם המדינה ועם התרבות היהודית, כפי שהם רואים ותופסים אותן. השתלבותם בחיים החברתיים במדינה מתבטאת ביצירת קשרים חברתיים עם בני נוער יהודיים; בלימודים המתקיימים בבתי הספר היהודיים; בלימודים המתקיימים בבתי הספר הערביים; ובעשיית שימוש במידע המתקבל מאמצעי התקשורת הישראליים. ממצאי המחקר מבוססים על ראיונות שנערכו עם תלמידים ערביים. התלמידים השתייכו לדתות שונות והתגוררו באזורים גאוגרפיים שונים בארץ. הממצאים מצביעים על השתלבות חלקית בחברה הישראלית של רוב התלמידים הערבים, ומשקפים את מצבם הייחודי והמורכב. מערכת החינוך נקראת להתמודד עם הקשיים הללו כדי למנוע את תחושת הניתוק של הנוער הערבי מהחברה הישראלית בכללותה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)11-45
Number of pages35
Journalדפים
Volume52
StatePublished - 2011

IHP Publications

  • ihp
  • Arab-Israeli conflict
  • Arabs -- Ethnic identity
  • Education -- Israel -- Administration
  • Israel -- Civilization
  • Israel -- Social conditions
  • Jewish-Arab relations
  • Mass media
  • Palestinian Arabs -- Education -- Israel
  • Palestinian Arabs -- Israel
  • School children
  • Youth, Palestinian Arab -- Israel
  • אמצעי התקשורת
  • זהות ערבית
  • יהודים וערבים
  • יחסי ישראל-ערב
  • ישראל -- חברה
  • ישראל -- תרבות
  • מערכת החינוך
  • נוער ערבי בישראל
  • ערבים בישראל
  • ערבים בישראל -- חינוך
  • שפה עברית -- לימוד והוראה לילדים ונוער דוברי ערבית
  • תלמידים

Cite this