TY - JOUR
T1 - התפתחות מקצועית של סטודנטים לעבודה סוציאלית המתמודדים עם הפרעת נפש
AU - גולדברג, מרים
AU - הדס-לידור, נעמי
AU - קרניאלי-מילר, אורית
N1 - נושא הגיליון: התמודדות עם מצבי דחק ומעברי חיים. המאמר מבוסס על עבודת מוסמך בחוג לבריאות נפש קהילתית באוניברסיטת חיפה, ועל מאמר באנגלית שהתפרסם ביולי 2015: Goldberg, M., Hadas-Lidor, N., & Karnieli-Miller, O. (2015). From patient to therapatient: Social work students coping with mental illness. Qualitative Health Research, 25(7), 881-898.
PY - 2017
Y1 - 2017
N2 - בשנים האחרונות גדל מספר המתמודדים עם הפרעת נפש הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בכלל ומקצועות טיפוליים כמו עבודה סוציאלית בפרט. סטונדטים אלו נתקלים במהלך לימודיהם בקשיים ובאתגרים רבים, הנובעים מהמפגש בין הקושי האישי שלהם לבין החומר הנלמד במסגרת הכשרתם המקצועית. מטרת המחקר הנוכחי היא ללמוד, מנקודת מבטם של סטודנטים לעבודה סוציאלית המתמודדים עם הפרעת נפש, על תהליך התפתחותם המקצועית ממטופלים למטפלים שהם גם מטופלים. 12 סטודנטים לעבודה סוציאלית המתמודדים עם הפרעות נפש רואיינו באמצעות ראיונות-עומק מובנים-למחצה. הראיונות נותחו בשיטת היטמעות-התגבשות שפותחה ברפואה. הממצאים מגלים את תהליך ההתפתחות הייחודי שהסטודנטים עוברים, מהיותם מטופלים להיותם מטפלים-מטופלים. בתהליך זה ארבעה שלבים: גישוש ראשוני בעולם הטיפול; תהיות ושאלות על יכולתם כמטופלים להיות מטפלים; הכרה ביכולתם להיות מטפלים; ואינטגרציה בין החלק המטופל לחלק המטפל. הבנת תהליך זה, זיהוי השלבים והקשיים במהלכו, ומציאת דרכים לסייע לסטודנטים להתקדם בו, חשובים לתהליך התפתחות מקצועית טובה של מטפלים-מטופלים. (מתוך המאמר)
AB - בשנים האחרונות גדל מספר המתמודדים עם הפרעת נפש הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בכלל ומקצועות טיפוליים כמו עבודה סוציאלית בפרט. סטונדטים אלו נתקלים במהלך לימודיהם בקשיים ובאתגרים רבים, הנובעים מהמפגש בין הקושי האישי שלהם לבין החומר הנלמד במסגרת הכשרתם המקצועית. מטרת המחקר הנוכחי היא ללמוד, מנקודת מבטם של סטודנטים לעבודה סוציאלית המתמודדים עם הפרעת נפש, על תהליך התפתחותם המקצועית ממטופלים למטפלים שהם גם מטופלים. 12 סטודנטים לעבודה סוציאלית המתמודדים עם הפרעות נפש רואיינו באמצעות ראיונות-עומק מובנים-למחצה. הראיונות נותחו בשיטת היטמעות-התגבשות שפותחה ברפואה. הממצאים מגלים את תהליך ההתפתחות הייחודי שהסטודנטים עוברים, מהיותם מטופלים להיותם מטפלים-מטופלים. בתהליך זה ארבעה שלבים: גישוש ראשוני בעולם הטיפול; תהיות ושאלות על יכולתם כמטופלים להיות מטפלים; הכרה ביכולתם להיות מטפלים; ואינטגרציה בין החלק המטופל לחלק המטפל. הבנת תהליך זה, זיהוי השלבים והקשיים במהלכו, ומציאת דרכים לסייע לסטודנטים להתקדם בו, חשובים לתהליך התפתחות מקצועית טובה של מטפלים-מטופלים. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,000829714
M3 - מאמר
SN - 0334-4029
VL - ל"ז
SP - 187
EP - 213
JO - חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית
JF - חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית
IS - 1
ER -