התערבות לקידום האוריינות של ילדי גן ממיצב נמוך באמצעות משחק כתיבה במחשב: הערכת התרומה הייחודית של מסייעים דיגיטאליים שמיעתיים וחזותיים

עדי אלימלך, דורית ארם

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר מראה את חשיבותה של התערבות קצרה וממוקדת בקידום מיומנויות ניצני אוריינות בקרב ילדים ממיצב חברתי כלכלי נמוך, לפני כניסתם לבית הספר. משחק כתיבה במחשב עם סיוע יעיל (שמיעתי בלבד או שמיעתי וחזותי) יכול לקדם מגוון של מיומנויות הקשורות באוריינות בגיל הרך. מכשירים דיגיטליים יכולים לספק סיוע משמעותי, וילדים יכולים לשחק ולהתקדם ללא צורך בתמיכה של מבוגר. למידה באמצעות מחשב חוסכת זמן ומשאבים, וילדים יכולים להתקדם באופן עצמאי בהתאם לרמת האוריינות שלהם. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Journalאוריינות ושפה
StatePublished - 2019

IHP Publications

  • ihp
  • Ability
  • Computer games
  • Computer-assisted instruction
  • Early childhood education -- Computer-assisted instruction
  • Families
  • Literacy
  • People with social disabilities -- Education
  • Preschool children
  • Social stratification
  • Teaching -- Aids and devices
  • Technology -- Study and teaching (Early childhood)
  • Writing
  • אוריינות
  • אמצעי עזר להוראה
  • הוראה והדרכה באמצעות מחשבים (לא באינטרנט)
  • ילדים בגיל הרך
  • כתיבה
  • מחשבים בגני הילדים
  • מיומנויות וכישורים
  • משחקי מחשב ווידאו
  • ריבוד חברתי
  • תוכניות התערבות חינוכיות

Cite this