Abstract
הגישה הנרטיבית לארגונים מעודדת את היווצרותן של תובנות על המתרחש בבית הספר, ובכך פותחת אפשרויות חדשות לפעולה ולהבאת תוצאות. המאמר מתאר כיצד אפשר לקדם שינוי בנרטיב של בית הספר בהקשבה ובהתערבות בסיפור שבית הספר מספר על עצמו. לשם כך מוצעים ארבעה היבטים ליצירת שינוי מערכתי הלקוחים מתוך המחקר והטיפול הנרטיבי: תרגום נרטיב בית ספרי מבולבל וקטוע לנרטיב קוהרנטי; הזזת מוקד הקשב של הדמויות במערכת כדי לקדם סיפור חלופי; שינוי מבנה השיח הבית ספרי; החצנה. המאמר משתמש בסיפורי מקרה כדי להדגים תהליך של יצירת שינוי ארגוני בגישה נרטיבית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 404-418 |
Number of pages | 15 |
Journal | הייעוץ החינוכי |
Volume | כ' |
State | Published - 2017 |
IHP Publications
- ihp
- Business consultants
- Corporate culture
- Narration (Rhetoric)
- Organizational change
- Schools
- בתי ספר
- ייעוץ ארגוני
- נרטיב
- שינוי ארגוני
- תרבות ארגונית