התערבות ארגונית בבית הספר: התמודדות עם משבר במערכת היחסים בין המורים

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

לבית הספר יש מאפיינים ארגוניים ייחודיים, כגון מבנה ארגוני רופף, אוטונומיה רבה המוקנית למורים בעבודתם ותרבות ארגונית המתאפיינת באמורפיות ובמטרות סותרות. בהתאם לכך, גם ההתמודדות עם קונפליקטים בין חברי צוות בית הספר היא שונה מארגונים אחרים. במאמר זה דן המחבר בהתערערות מערכת היחסים בתוך בית ספר, הוא מציג הסברים שונים לגורמים למשבר כזה ומתעכב על אופני התערבות אפשריים. המחבר דן בסוגיה באמצעות תיאור מקרה של בית ספר שחל בו משבר ביחסי העבודה לאחר ששולבה בו כיתת חינוך מיוחד. הדיון במשבר מגיע מתוך שתי נקודות מבט: התבוננות על יחסי הכוח ועל המיקרו פוליטיקה בתוך בית הספר לצד התבוננות בהשפעת סביבתו של בית הספר על הקונפליקטים שהתרחשו בתוכו. מחבר המאמר מבקש להסביר את הגורמים למשבר ואת אופיו באמצעות גישות תאורטיות שונות ומנסה לגזור מכך גם תובנות וכיווני פעולה לטיפול במצב שנוצר. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)84-96
Number of pages13
Journalאנליזה ארגונית
Volume22
StatePublished - 2016

IHP Publications

  • ihp
  • Associations, institutions, etc
  • Business consultants
  • Employees
  • Industrial relations
  • Interpersonal relations
  • Quarreling
  • Schools
  • Teachers
  • ארגונים
  • בתי ספר
  • יחסי עבודה
  • יחסים בין אישיים אצל עובדים
  • ייעוץ ארגוני
  • מורים
  • מחלוקת

Cite this