Abstract
האם מאז תחילת משבר הקורונה יצא לך לחשוב על מותך יותר מבדרך כלל? כולנו יודעים כי אנו ברי חלוף, אך התפרצות מגפת הקורונה הפכה ידיעה זו לרלוונטית ולזמינה במחשבותינו יותר מתמיד. מחקרים מצביעים על כך שחשיבה על מוות משנה דפוסי התנהגות. מאמר סקירה זה מציג שתי מגמות עיקריות המתעוררות בעקבות מחשבות על מוות – ההסתמכות על השקפות עולם תרבותיות והצורך לחזק את ההערכה העצמית; והנטייה לתעדף מטרות בעלות משמעות רגשית על פני מטרות אחרות. בתורן, מגמות אלה משפיעות על כמות הצריכה, על הנטייה לרכוש מוצרים המעידים על סטטוס גבוה ויוקרה, ועל הנטייה להפנות קשב, לזכור, ולהשתכנע ממסרים שיווקיים המדגישים מטרות רגשיות בהשוואה למטרות אחרות. המאמר מסכם ממצאי מחקרים שבחנו את ההשלכות של תהליכים אלה על התנהגות צרכנים. בהתבסס על תוצאות מחקרים אלה, המאמר מציע דרכים פרקטיות שבעזרתן חברות וארגונים יכולים לפנות לצרכנים בתקופת המשבר. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 104-115 |
Number of pages | 12 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 8 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- COVID-19 (Disease)
- COVID-19 Pandemic, 2020-
- Consumers
- Consumers -- Psychological aspects
- Death -- Psychological aspects
- Emotions
- Manufactures
- Marketing
- Time perception