התאמות בבחינות לתלמידים עם לקויי למידה: סקירת המחקר והשלכותיו

מלכה מרגלית, מאיר אפרתי, מלי דנינו

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במאמר הוצגו דילמות העולות מסקירת המחקר בארה"ב ומתוצאות הסקר שנערך בשנת 2001 בישראל, במטרה לאפיין את ההתאמות שנתנו לתלמידים עם לקויי למידה בבחינות הבגרות. בחינת נושא "התאמות" בסקירת המחקרים נעשתה תוך התמקדות בשלוש שאלות מרכזיות: שאלת מדיניות, שאלת ההשוואה בין תלמידים לקויי למידה ותלמידים ללא לקויים שעברו מבחנים עם התאמות, שאלת קריטריון ותקפות תוצאות "המבחנים המותאמים". תוצאות הסקר הדגישו את השונות בין בתי הספר והחשיבות של תפיסה מערכתית בטיפול בתלמידים וחשיבות הכשרת מורים ויועצים בתחום
Original languageHebrew
Pages (from-to)48-63
Number of pages16
Journalהייעוץ החינוכי
Volume11
StatePublished - 2002

IHP Publications

  • ihp
  • Bagrut examinations
  • Educational counseling
  • High school students
  • Learning disabilities
  • Teacher-student relationships
  • בחינות (חינוך) -- התאמות ללקויי למידה
  • בחינות בגרות
  • בחינות בגרות לתלמידים חלשים
  • ייעוץ בבית הספר
  • לקות למידה
  • מורים ותלמידים
  • תלמידים בבית הספר התיכון

Cite this