Abstract
המאמר עוסק בשונות בין בתי ספר במדיניות הטיפול בתלמידים לקויי למידה כפי שהיא באה לידי ביטוי ב"התאמות" שהם מקבלים לתנאי הבחינה בבחינות הבגרות. ההתאמות הן הסדרים מיוחדים בתנאי הבחינות כגון: תוספת זמן, התעלמות משגיאות כתיב, בחינה בעל פה ועוד, והן נועדו להתאים את דרישות ביצוע הבחינות ללקות התלמידים. בשנים האחרונות מסתמנת מגמה של עלייה במספר התלמידים המקבלים התאמות בבחינות הבגרות. ההתאמות ניתנות כביטוי לעיקרון המנחה של מתן שוויון הזדמנויות לתלמידים עם צרכים חינוכיים מיוחדים ויצירת תנאים למימוש יכולתם. לפיכך מקובל להניח שההתאמות משקפות בעיקר קשיים של תלמידים כפרטים. במאמר בודקות המחברות את הטענה שמלבד קשיים יחידניים, ההתאמות גם משקפות שונות בין בתי הספר במדיניות האבחון של תלמידים לקויי למידה ומתן ההתאמות השונות
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 242-265 |
Number of pages | 24 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 43 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2004 |
IHP Publications
- ihp
- Bagrut examinations
- Learning disabilities
- בחינות (חינוך) -- התאמות ללקויי למידה
- בחינות בגרות
- לקות למידה