הקשר בין קריאת ספרים לילדי גן לבין התפתחות השפה, ניצני האוריינות והאמפתיה שלהם

רותם שפירא, דורית ארם

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר שערכו המחברות עסק בתרומתם של ספרים להתפתחותו הרגשית, השפתית והאוריינית של הילד. המחקר המתואר במאמרן בחן את הקשר בין שכיחות קריאת ספרים לילדים וסגנון הקראתם לבין התפתחות שפה, ניצני אוריינות, אמפתיה וזיהוי רגשות אצל ילדי גן. מסקנותיו הראו כי שכיחות קריאת הספרים קשורה להתפתחות השפתית והרגשית של הילדים. זאת ועוד – החוקרות מצאו כי גם לסגנון הקריאה בקול ולתיווך ההורי תפקיד בהתפתחותם של ילדים, וכי ילדים שזוכים למפגשי קריאת ספר שבמהלכם מגלים ההורים התייחסות רבה יותר למחשבות, לרגשות ולמצבו הנפשי של גיבור הספר, מתגלים כבעלי יכולת שפתית ואמפתית גבוהה יותר. (מתוך הגיליון)
Original languageHebrew
Pages (from-to)123-134
Number of pages12
Journalעולם קטן: כתב-עת לספרות ילדים ונער
Volume4
StatePublished - 2009

IHP Publications

  • ihp
  • Empathy
  • Language acquisition
  • Literacy
  • Preschool children
  • Storytelling
  • אוריינות
  • אמפתיה
  • התפתחות רגשית
  • ילדים בגיל הרך
  • קריאה לילדים
  • רכישת שפה

Cite this