Abstract
מחקר זה בוחן את קשרי הגומלין בין מיקום מסחר, מבנה רשת הדרכים ותנועת הולכי הרגל וכלי הרכב בשתי שכונות - האחת בבת ים והשנייה באשדוד, במטרה לבדוק את ההשלכות של הגישות השונות לתכנון ופיתוח עירוני. המחקר משתמש בשיטת 'תחביר המרחב' לניתוח מבנה רשת הרחובות, ובודק את ההתאמה בין מבנה זה לספירות כלי רכב והולכי רגל ולמיקום וכמות חזיתות מסחריות. תוצאות המחקר מראות שמיקום המסחר המקומי בלב השכונה באשדוד, והפרדת תנועות כלי הרכב והולכי הרגל גרמו לירידה יחסית בכמות הולכי הרגל, בכלל זה באזורי המסחר, ולעלייה יחסית של תנועת כלי הרכב. בהיבט של עירוניות משגשגת ומקיימת המתעדפת הליכה ברגל, קיום מפגשים בין אנשים והקטנת התנועה והפליטות של כלי הרכב, דווקא בבת ים נצפתה יותר הליכה ברגל, ותנועת מכוניות מופחתת יחסית לאשדוד. המחקר תורם ידע אמפירי להבנת הקשרים בין מבנה רשת הדרכים, תנועת הולכי רגל וכלי רכב, ומיקום המסחר, ומדגיש את חשיבות הבנת קשרים אלו לתכנון עירוני טוב יותר. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 37-62 |
Number of pages | 26 |
Journal | תכנון |
Volume | 14 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2017 |
IHP Publications
- ihp
- Central business districts
- City planning -- Israel -- Ashdod
- City planning -- Israel -- Bat Yam
- Land use
- Pedestrians
- Roads
- Space and time
- Urban transportation