Abstract
אימון קשבי מדורג ממוחשב נועד לשפר את תפקודו של כל אחד מארבעת תפקודי הקשב (קשב מתמשך, קשב סלקטיבי, הכוונת הקשב ובקרת הקשב) בקרב ילדים עם הפרעת קשב וריכוז ופעלתנות-יתר, במסגרת טיפול קוגניטיבי-התנהגותי. הפרק מתמקד בהצגת מקרה של ילד שהשלים שלושה חודשים של אימון מסוג זה. טרם השתתפותו בתכנית האימון הקשבי הפגין הילד קשיים לימודיים וקשיי ארגון משמעותיים בבית הספר ובבית. הערכת תפקודי הקשב גילתה במקרה זה פרופיל קשבי מורכב שכלל קשיים בקשב מתמשך, בקשב סלקטיבי ובבקרת קשב. במהלך האימון הקשבי נצפה שיפור הדרגתי עד דרמטי בתפקוד, הן במפגשי האימון עצמם, הן בבית הספר הן בבית. הפרק פותח בהצגה קצרה של מאפייני הפרעת קשב וריכוז ופעלתנות-יתר של שיטות הטיפול למיניהן, שממצאים עקביים תומכים ביעילותן. בהמשכו מתוארים העקרונות המנחים של האימון הקשבי, תוך הדגמתם בהצגת המקרה, ולבסוף נדונים בו כמה הסברים אפשריים ליעילותו של האימון הקשבי הממוחשב המדורג. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | טיפול קוגניטיבי-התנהגותי בילדים |
Subtitle of host publication | עקרונות טיפוליים |
Editors | נילי מור, יופ מאיירס, צופי מרום, איוה גלבוע-שכטמן |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | דיונון |
Pages | 267-286 |
Number of pages | 20 |
State | Published - 2011 |
IHP Publications
- ihp
- Attention-deficit-disordered children
- Attention-deficit-disordered youth
- Cognitive therapy
- Medical care
- אימון קוגניטיבי
- הפרעות קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות אצל ילדים ונוער
- טיפול התנהגותי-קוגניטיבי
- שיטות ריפוי וטיפול קונבנציונליות
DanaCode
- DanaCode