Abstract
המאמר עוקב אחר הטרילוגיה הראשונה של הספרי, ומנסה לאתר את מקומה של ההלכה היהודית בבניית שפת הבמה של הספרי כמחזאי. מחבר המאמר טוען כי המחזות של הספרי ממוקמים בהקשר של שתי מסורות דרמטיות ותאטרוניות מנוגדות: האחת, מסורת החושפת את הטקס הדתי כ"הצגה" ריקה מתוכן וצבועה; השנייה רואה בטקס הדתי התרחשות רוויה משמעות. טענת המאמר היא כי חלק מהאפקטיביות של הדרמה של הספרי עבור הקהל הישראלי נעוצה בדיוק בכך שהיא פועלת בשני המישורים הסותרים האלה בו זמנית. בהתאם מוצעת במאמר קריאה "פוסט-חילונית" של הדרמה של הספרי, ועולה הטענה כי הצלחתה של הדרמה נובעת דווקא מפעולתה במרחב ביניים עמום בין דתיות לחילוניות בישראל. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | צפייה חוזרת |
Subtitle of host publication | עיון מחדש במחזאות מקור |
Editors | זהבה כספי, גד קינר |
Place of Publication | באר שבע |
Publisher | הוצאת הספרים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב |
Pages | 321-342 |
Number of pages | 22 |
ISBN (Print) | 9789655361186 |
State | Published - 2013 |
IHP Publications
- ihp
- Hasfari, Shmuel -- 1954-
- Theater -- Religious aspects -- Judaism
- הספרי, שמואל
- הספרי, שמואל -- חמץ (מחזה)
- הספרי, שמואל -- קדוש
- הספרי, שמואל -- שבעה (מחזה)
- יהדות ותיאטרון
RAMBI Publications
- rambi
- Jews -- Identity
- Orthodox Judaism -- Israel -- Relations -- Nontraditional Jews
- Theater -- Israel
- הספרי, שמואל -- 1954-