הפואטיקה, הפוליטיקה והפרפורמנס של ההלכה בטרילוגיה של הספרי: "קידוש, "חמץ", "שבעה"

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המאמר עוקב אחר הטרילוגיה הראשונה של הספרי, ומנסה לאתר את מקומה של ההלכה היהודית בבניית שפת הבמה של הספרי כמחזאי. מחבר המאמר טוען כי המחזות של הספרי ממוקמים בהקשר של שתי מסורות דרמטיות ותאטרוניות מנוגדות: האחת, מסורת החושפת את הטקס הדתי כ"הצגה" ריקה מתוכן וצבועה; השנייה רואה בטקס הדתי התרחשות רוויה משמעות. טענת המאמר היא כי חלק מהאפקטיביות של הדרמה של הספרי עבור הקהל הישראלי נעוצה בדיוק בכך שהיא פועלת בשני המישורים הסותרים האלה בו זמנית. בהתאם מוצעת במאמר קריאה "פוסט-חילונית" של הדרמה של הספרי, ועולה הטענה כי הצלחתה של הדרמה נובעת דווקא מפעולתה במרחב ביניים עמום בין דתיות לחילוניות בישראל. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationצפייה חוזרת
Subtitle of host publicationעיון מחדש במחזאות מקור
Editorsזהבה כספי, גד קינר
Place of Publicationבאר שבע
Publisherהוצאת הספרים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
Pages321-342
Number of pages22
ISBN (Print)9789655361186
StatePublished - 2013

IHP Publications

  • ihp
  • Hasfari, Shmuel -- 1954-
  • Theater -- Religious aspects -- Judaism
  • הספרי, שמואל
  • הספרי, שמואל -- חמץ (מחזה)
  • הספרי, שמואל -- קדוש
  • הספרי, שמואל -- שבעה (מחזה)
  • יהדות ותיאטרון

RAMBI Publications

  • rambi
  • Jews -- Identity
  • Orthodox Judaism -- Israel -- Relations -- Nontraditional Jews
  • Theater -- Israel
  • הספרי, שמואל -- 1954-

Cite this