Abstract
לאור הפופולריות הגדולה של אתרי רשתות חברתיות, דוגמת פייסבוק, גולשים רבים באינטרנט צורכים מידע רב מאתרים אלו מדי יום, כולל מידע מדעי. עם זאת, מידע המועבר בפלטפורמות אלו - כיוון שהוא יכול להיווצר או להיערך על ידי כל גולש - אינו בהכרח אמין. במחקר זה נבדקים תהליכי הערכת אמינותו של תוכן מדעי בסטטוסים בפייסבוק על ידי סטודנטים, ובפרט תוך התייחסות למקומם של המרכיבים החברתיים של התוכן (למשל, מספר ה"לייקים") בתהליך זה. על מנת לקבל תמונה אובייקטיבית ומדויקת של התהליך, נאספו נתונים באמצעות מצלמה למעקב אחר תנועות עיניהם, המאפשרת לדעת לאן מביטים המשתתפים במסך בזמן הצפייה בסטטוסים. בנוסף, המשתתפים התבקשו לדווח על המרכיבים שלקחו חלק בתהליך. מן הממצאים עולה תמונה מורכבת של ההיוריסטיקות בהן נוקטים המשתמשים להערכת אמינותו של מידע מדעי בפייסבוק. בפרט, מודגשים דרכם נוכחותם של המרכיבים החברתיים בתהליך ההערכה, הבדלים בתהליך זה בין סטטוסים המעוצבים באופן "חיובי" לבין אלו המעוצבים באופן "שלילי" וחוסר התאמה בין דיווחי המשתתפים למידע הנצפה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה |
Place of Publication | רעננה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 120-128 |
Volume | 11 |
State | Published - 2016 |
IHP Publications
- ihp
- College students
- Facebook (Electronic resource)
- Reliability