Abstract
את שירתו של פאול צלאן אנו שבים לקרוא בעקבות פרידריך הלדרלין - בעקבות המשורר הגרמני שהלך בבדידות, הלך בשיגעון, הלך במגדל. קריאה זו עומדת על שארית שנטל צלאן משירתו של הלדרלין - משירת הנהרות, שירת הגיבורים ולומדת את שיעורה כשיעור העדות: מה שנותר משירתו של הלדרלין הוא המשפט המתמוטט של השיר הגרמני: שבר-דיבור, הפסק, גמגום, מלמול. זו הלשון ההופכת בשירו של צלאן "טיבינגן, ינואר" ללשון העדות: לשון לדבר בה על האבדה, שפת האסון, לשון לדבר בה בעיוורון, לדבר ב"יהודית". (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 101-121 |
Number of pages | 21 |
Journal | דפים למחקר בספרות |
Volume | 21 |
State | Published - 2017 |
IHP Publications
- ihp
- Celan, Paul
- Influence (Literary, artistic, etc.)
- הלדרלין, פרידריך
- הלדרלין, פרידריך -- מחצית החיים (שיר)
- הלדרלין, פרידריך -- תכלת חמודות
- השפעות ספרותיות
- צלאן, פאול -- 1920-1970
- צלן, פאול -- טיבינגן, ינואר (שיר)
- צלן, פאול -- לדבר עם מבויים סתומים (שיר)