העין, המילה: צלאן עם-ובלי הלדרלין

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

את שירתו של פאול צלאן אנו שבים לקרוא בעקבות פרידריך הלדרלין - בעקבות המשורר הגרמני שהלך בבדידות, הלך בשיגעון, הלך במגדל. קריאה זו עומדת על שארית שנטל צלאן משירתו של הלדרלין - משירת הנהרות, שירת הגיבורים ולומדת את שיעורה כשיעור העדות: מה שנותר משירתו של הלדרלין הוא המשפט המתמוטט של השיר הגרמני: שבר-דיבור, הפסק, גמגום, מלמול. זו הלשון ההופכת בשירו של צלאן "טיבינגן, ינואר" ללשון העדות: לשון לדבר בה על האבדה, שפת האסון, לשון לדבר בה בעיוורון, לדבר ב"יהודית". (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)101-121
Number of pages21
Journalדפים למחקר בספרות
Volume21
StatePublished - 2017

IHP Publications

  • ihp
  • Celan, Paul
  • Influence (Literary, artistic, etc.)
  • הלדרלין, פרידריך
  • הלדרלין, פרידריך -- מחצית החיים (שיר)
  • הלדרלין, פרידריך -- תכלת חמודות
  • השפעות ספרותיות
  • צלאן, פאול -- 1920-1970
  • צלן, פאול -- טיבינגן, ינואר (שיר)
  • צלן, פאול -- לדבר עם מבויים סתומים (שיר)

Cite this