המצאה היא חלק מתהליך החשיבה הטכנולוגית: [ראיון]

דוד מיודוסר, אסי קופרמן, מיכל לוי

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

יש 'משפחה' שלמה של מיומנויות וסכמות חשיבה, הנולדות כמבנים אינטואיטיביים ועם השנים עוברות פורמליזציה והבניה. מחקר זה מתעניין בתהליך המעבר הזה ובוחן איפה ומתי הוא מתרחש אצל ילדים. הנחת היסוד היא שיש סדרה של סכמות וכלים קוגניטיביים, הקשורים לאינטראקציה שלנו עם העולם המלאכותי, הן כצרכנים והן כיצרנים. אלה הן יכולות מגדירות של החשיבה האנושית. הן באות לידי ביטוי החל מהגילאים הצעירים ביותר ומתבטאות ביתר שאת אצל אנשים שעוסקים באופן פורמלי במקצועות הנדסיים וטכנולוגיים. הנחת היסוד הזו נתמכת בתיאוריה ובמחקר בתחומי הפסיכולוגיה של האינטליגנציה והפילוסופיה של הטכנולוגיה.
Original languageHebrew
Pages (from-to)58-63
Number of pages6
Journalעלון דע-גן
Volume10
StatePublished - 2017

IHP Publications

  • ihp
  • Building
  • Early childhood education
  • Kindergarten teachers
  • Physical education for children
  • Preschool children
  • Science -- Study and teaching (Elementary)
  • בנייה
  • גננות וגננים (גני ילדים)
  • חינוך בגיל הרך
  • חינוך מדעי בגיל הרך
  • חשיבה טכנולוגית
  • ילדים בגיל הרך

Cite this