Abstract
בעבודה אמפירית זו נבחנו המאפיינים אשר תרמו להצלחת קורסים פתוחים מקוונים מרובי משתמשים (MOOC) בתחומי התוכנה, המדעים והנהול. יותר מ-3,400 משובים אודות חמישה קורסים בתחומים המוזכרים למעלה, אשר קבלו ציון 5/5, נשלפו מאתר (Coursetalk.com (2015 ונותחו על פי מודל Community Of Inquiry) COI) של (2000) Garrison et al. מודל זה מייצג את חווית הלמידה מרחוק באמצעות שלושה מרכיבי נוכחות: חברתית, קוגניטיבית והוראתית. המאפיינים אשר תרמו להצלחה, דורגו וקוטלגו על פי מרכיבים אלו. נמצא שארבעת המאפיינים המובילים אשר תרמו להצלחת הקורסים הם: מורה, תרגול, אווירה ועומס עבודה כשהם נחלקים בין מרכיבי הנוכחות ונותנים משקל משמעותי לכל מרכיב : מרכיב הוראתי %56, חברתי %40, וקוגניטיבי %38 בהתאם למודל COI. בנוסף, אופיינו קבוצות של לומדים על פי המשובים שנתנו: קבוצות המעדיפות נוכחות הוראתית, חברתית או קוגניטיבית. נמצא כי MOOCS מוצלחים מאפשרים ללומדים בעלי העדפות שונות לצרוך תוכן על פי העדפתם. זאת למרות התפיסה המקובלת ש-MOOCs מכילים בעיקר מרכיבים הוראתיים. ממצאים אלה חשובים לצורך התאמת תכני MOOCs להעדפות השונות של הלומדים, כמו גם להבנה מהם המרכיבים התורמים ל-MOOCs מוצלחים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 70-81 |
Volume | 11 |
State | Published - 2016 |
IHP Publications
- ihp
- Educational tests and measurements
- MOOCs (Web-based instruction)