Abstract
לאופרה "האומר כן" ישנה פשטות רעיונית מוזיקלית וטקסטואלית מתעתעת. חוסר הוודאות הטונלית של המוזיקה משקף את המסרים הדו-משמעותיים של ברכט סביב ההסכמה הקולקטיבית וסביב היכולת של היחיד לעמוד על זכותו. רעיון זה מוצא את ביטויו בחללים שעיצב הפילוסוף אלי פרידלנדר. החללים נותנים פרספקטיבה כפולה של מרחק, המבטא את המסע לגאולה ואת הקרבה לסביבה הביתית, המשקפת את הקיבעון הרגשי שביקשו לפרוץ במסעם אל ההרים הרחוקים.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 229-232 |
Number of pages | 4 |
Journal | פעימות; כתב עת למוזיקה ותרבות |
Volume | 2 |
State | Published - 2013 |
IHP Publications
- ihp
- Theaters -- Stage-setting and scenery
- ברכט, ברטולד
- האומר כן (אופרה)
- תפאורה