הכשרה מעשית בייעוץ חינוכי: מודל המשלב התנסות במסגרות החינוך הבלתי פורמלי

דורית ארם, מיכל גרוס-ספקטור, אורית וגמן-רוזי, בשמת טובין, רחל גלי צינמון

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר הנוכחי מציג מודל חדש להתנסות מעשית בייעוץ חינוכי, המתקיים במגמה לייעוץ החינוכי באוניברסיטת תל אביב. ייחודו של המודל הוא בשילוב של התנסות במערכת החינוך הפורמלית ובמסגרות חינוך בלתי פורמליות. בשנה הראשונה ההתנסות מתבצעת בבתי ספר ובגנים תחת פיקוח משרד החינוך, כדי לאפשר היכרות עם התפקיד הייעוצי ויישום ראשוני של מיומנויות ייעוציות. בשנה השנייה ההתנסות נערכת במסגרות חינוך בלתי פורמלי, אשר בשל אופיין נותנות מענה מותאם יותר לשלב מתקדם בהתפתחות המקצועית ומעודדות יוזמה, קבלת אחריות ועצמאות בעשייה הייעוצית. מבנה התנסות זה עשוי לתרום לחיזוק מסוגלותן המקצועית של הסטודנטיות לייעוץ חינוכי ולהכנתן לתפקוד מיטבי בחייהן המקצועיים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)172-197
Number of pages26
Journalכעת: כתב עת תלפיות
Volumeח'
StatePublished - 2023

IHP Publications

  • ihp
  • Ability
  • Career development
  • Compensatory education
  • Educational counseling
  • Universiṭat Tel-Aviv

Cite this