הכול פרפורמנס

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

לימודי פרפורמנס הם שדה של ידע ומחקר שהחל להתפתח במחלקות לתיאטרון ולדרמה בארצות הברית בשנות השבעים של המאה העשרים, מתוך הבנה שפרפורמנס הוא לא רק שיטת הפעולה המיוחדת לאמנויות הבמה המתממשות כמופע (show) - ומה שמבדיל אותן משאר האמנויות שמייצרות אובייקטים - כי אם המנגנון המחולל של כלל ההתנהגויות ויחסי הגומלין האנושיים. לימודי פרפורמנס חוקרים את הצורות המגוונות שבהן פרפורמנס מייצר משמעות ומעצב את חיי היום-יום שלנו ועל כן הם בין-תחומיים מטבעם ומגשרים בין כמה דיסציפלינות: לימודי תיאטרון, לימודי תרבות, מדעי החברה, לימודי מגדר, פילוסופיה ועוד. המאמר סוקר את צמיחת לימודי הפרפורמנס כשדה של ידע ומחקר בזיקה למפנה הפרפורמטיבי במדעי החברה ובפילוסופיה של השפה, מציג כמה מטענותיו המרכזיות של שדה זה המשקפות תובנה חדשה, פרפורמטיבית, ביחס למציאות ולגילוייה, ועומד על נוכחותו, המוגבלת והלא מספקת עדיין, באקדמיה הישראלית כמתודולוגיה של מחקר איכותני וכפרקסיס ביקורתי. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)531-551
Number of pages21
Journalתיאוריה וביקורת
Volume50
StatePublished - 2018

IHP Publications

  • ihp
  • Art -- Study and teaching
  • Arts and society
  • Critical thinking
  • Culture -- Philosophy
  • Interdisciplinary approach to knowledge
  • Knowledge and learning
  • Performance art
  • Performing arts
  • Research
  • אומנויות הבמה
  • אומנויות וחברה
  • אומנות -- לימוד והוראה
  • בין-תחומיות
  • חשיבה ביקורתית
  • ידע
  • מופעי תרבות
  • מחקר
  • פילוסופיה של התרבות
  • פרפורמנס ארט

Cite this